Volkswagen

Dynamisch, krachtig en met pure aerodynamica: met de huidige wereldpremière van de ID. AERO concept car in China, Volkswagen geeft een voorproefje van de eerste wereldwijde volledige elektrische sedan van het merk. Het toekomstige model zal worden gepositioneerd in het segment van de premium middelgrote sedans. Dankzij het vooruitstrevende, stijlvolle en aerodynamische design maakt het voertuig indruk met zijn royale interieurruimte. De productieversie voor China zal naar verwachting in de tweede helft van 2023 in de verkoop gaan. Volkswagen is ook van plan om in 2023 te starten met de productie van een Europese serieversie van Emden.
 

Foto 1 / 1

Elegant design gekenmerkt door aerodynamica, omhullende lichtstrip en metallic lak.

Stilistisch gezien de ID. AERO draagt ​​het ontwerp van de ID over. familie voor het eerst tot een sedan in het premium middenklasse segment. De aerodynamisch ontworpen voorkant en het dak zorgen ervoor dat de lucht optimaal over het voertuig stroomt. De luchtstroom wordt gekalmeerd door de iets naar binnen getrokken achterkant met een scheidingsrand. De sportieve 22-inch two-tone wielen zijn ontworpen in de stijl van een turbine en zijn verzonken in de wielkasten geïntegreerd. Klassieke deurklinken worden vervangen door verlichte aanraakvlakken, die de luchtweerstand nog verder verminderen. Aan de bovenkant van het silhouet vormen de gedurfde tornadolijn en de naar beneden aflopende daklijn het ontwerp. Het krachtige schoudergedeelte van de ID. AERO bevindt zich boven de tornadolijn. De contourlijnen laten de elektrische sedan er platter uitzien en geven hem een ​​dynamische uitstraling.

Het ID. AERO laat de veelzijdigheid van het CBG zien.

Het ID. AERO demonstreert de flexibiliteit van Volkswagens puur elektrische MEB-architectuur, die kan worden aangepast aan voertuigen van verschillende vormen en maten. Het MEB kan in verschillende segmenten worden gebruikt - van compacte crossover of SUV en minibus tot ruime sedan. Met de ID. AERO, het CBG staat daarom de ID toe. familie om het segment van de middelgrote sedans te betreden. Het CBG maakt ook volledig gebruik van de mogelijkheden van elektrische mobiliteit, waardoor een groot bereik, een maximum aan digitale connectiviteit en over-the-air update-mogelijkheden mogelijk zijn.

Productie van de Europese versie in Emden.

De verwachting is dat de productieversie van de ID. AERO voor Europa rolt in 2023 van de lopende band in de fabriek in Emden. Met de massaproductie van elektrische voertuigen zal Emden een van de eerste Volkswagen-fabrieken van deze soort in Nedersaksen zijn en een beslissende bijdrage leveren aan de elektrificatie van het modellengamma en vermindering van de CO 2 -uitstoot van het totale nieuwe wagenpark.